THiNK "creativity workout", ontdek hoe je jouw creatieve denkvermogen kan stimuleren om tot vernieuwende ideeën te komen.
19 september 2024, SOLD OUT!
20 maart 2025, save the date!
De eerste editie zal plaatsvinden in Dunden, een inspirende plek in Antwerpen. De 2de editie zal doorgaan op een secret location in Gent. Later meer daarover!
Van creatieve professionals en marketeers tot copywriters, ontwerpers en iedereen die op zoek is naar nieuwe bron van inspiratie.
Heb je wel eens het gevoel vast te zitten in steeds dezelfde denkprocessen? En wil je graag leren hoe je creatieve oplossingen vindt voor uitdagende projecten? Dan is onze eerste THiNK Creativity Workout precies wat je nodig hebt! Tijdens deze intensieve workshopdag ontdek je hoe je jouw creatieve denkvermogen kan stimuleren om tot vernieuwende ideeën te komen.
Een dag boordevol creatieve inspiratie! MediaComm brengt twee ervaren creatieve trainers samen, Rik Staesens (Studio Limbo) en Pieter De Kegel (Not Another Graphic Designer) delen waardevolle kennis en tools om je creatieve en ondernemende mindset te stimuleren.
Verwacht geen saaie lezingen of eindeloze PowerPoint-presentaties. We bieden boeiende oefeningen en interactieve activiteiten die je creatieve energie laten stromen.
In de voormiddag voorzien we je van de nodige tools, technieken en mindset om jouw creatieve potentieel te ontketenen en nieuwe manieren van denken te ontdekken.
Op het programma:
In de namiddag staat een uitdagende sessie “probleemoplossend denken met creativiteit” gepland. Gewapend met pen, papier en verschillende brainstormtools ontwikkel je creatieve concepten voor concrete uitdagingen. Denk maar aan een vage briefing omtoveren tot iets baanbrekends om op te vallen in de markt, of een revolutionair product ontwerpen. Tussendoor zorgen Rik en Pieter voor inspirerende 'ad breaks' om je creatieve energie te boosten.
Het beste van alles? Onze training is niet alleen resultaatgericht, maar ook gewoon heel leuk. Bereid je voor op een dag vol plezier, energie en stimulatie die je niet snel zal vergeten.
Schrijf je vandaag in voor de Think, Creativity Workout en laat je creatieve vonk overspringen!
SOLD OUT
€ 350 (excl. btw)
€ 423,50 (incl. btw)
€ 390 (excl. btw)
€ 471,90 (incl. btw)
Iedereen is welkom. Van creatieve professionals, marketeers en managers, tot copywriters en ontwerpers.
Wil je snel en efficiënt creatieve ideeën bedenken voor actuele uitdagingen op je professionele pad? Dan is deze workshop echt iets voor jou.
1ste editie: 19 september 2024 (9u - 17u) SOLD OUT
2de editie: 20 maart 2025 (9u - 17u)
1ste editie: Dunden in Antwerpen SOLD OUT
2de editie: Secret location in Gent
Heb je nog vragen of wil je graag meer informatie? Ons team staat klaar om jou te helpen. Neem gerust contact met ons op via email: info@think-creativity-workout.be
Wat zijn enkele van je meest opmerkelijke of favoriete projecten waar je aan hebt gewerkt?
“Mijn favoriete projecten zijn brandingprojecten. De huisstijl voor Code D’or werd opgepikt door wat blogs en zorgde ook voor wat belangstelling, de signage & wayfinding voor het Sint-Lucas Ziekenhuis vond ik heel leerzaam omdat het me uit mijn comfortzone haalde, en natuurlijk mijn werk voor Club Brugge, omdat ik al sinds mijn jeugd supporter ben en het een bucketlist-project was dat ik mocht afvinken.” - Rik
“POSTRmagazine was zeker een van mijn favoriete projecten omdat het zowel inhoudelijk als grafisch volledig was hoe ik het wou, geen toegevingen voor klanten dus 😀 Het werkte ook internationaal en leidde tot heel wat nieuwe connecties en opdrachten. Een van die opdrachten was Art Direction voor de Red Bull Elektropedia Awards. Voor deze award show mocht ik elk jaar de visuele identiteit en stijl bepalen. Daarnaast natuurlijk ook de Ketnet rebranding. Dit was een groot project dat we met een heel klein team hebben kunnen verwezenlijken. Werken voor kinderen was ook iets totaal anders dan mijn gebruikelijke stijl, wat zeker een uitdaging was maar heel leuk om te doen. Als laatste mag zeker Sporza en VRT NWS niet ontbreken. Kunnen werken aan maatschappelijk relevante producten die dagelijks door honderdduizenden mensen gebruikt en gezien worden is heel fijn.” - Pieter
Welke tools en software gebruik je het liefst in je werk en waarom?
“Ik gebruik voornamelijk de basisprogramma’s van Adobe: Photoshop, Illustrator en InDesign. Deze programma’s doen precies wat ik nodig heb.” - Rik
“Ik gebruik vooral Figma, Framer, Illustrator, Photoshop en Indesign om te designen maar daarnaast ook tools als Miro, Slack en Notion.” - Pieter
Naar welke grafische designers kijk je op?
““Er zijn zoveel ontwerpers die ik bewonder. Eigenlijk zijn er teveel om op te noemen. Er zijn de klassiekers zoals Müller-Brockman, Crouwel, Martens, Yoshikawa… Collins, Mau, Pentagram, Vanderbrand, Sagmeister… Bureau Borsche, Marx, Heydays, Lundgren & Lindqvist, TwoTimesElliott, over de grens Experimental Jetset, De Ronners, Studio Dumbar, Verve en dichter bij huis Vrints-Kolsteren, Coast, Base Design, Coming Soon en Skinn. Maar ik vergeet er honderden anderen.” - Rik
“De ontwerper die me onbewust het meest heeft beïnvloed is David Carson. Hij was de designer van Transworld Skateboarding magazine toen ik pas begon te skaten en zijn manier van ontwerpen heeft me toen enorm geïnspireerd. Daarnaast moet ik ook zeker Büro Destruct en The Designers Republic vermelden. Zij hebben de grootste invloed gehad op de ontwikkeling van mijn eigen stijl. Als magazine designer kijk ik op naar het werk dat Neville Brody deed voor The Face en Terry Jones voor i-D Magazine, maar meer recent is het vooral Richard Turley die mij met zijn art direction en vooruitstrevende aanpak voor Bloomberg Businessweek het meest geïnspireerd heeft. Het is door zijn werk dat we veel verder durfden gaan bij het ontwerp van de VRT NWS website in 2016. En dan natuurlijk nog Bauhaus designers als Piet Zwart, Jan Tschichold en El Lissitzky, en modernisten als Wim Crouwel, Massimo Vignelli en Müller-Brockmann.” - Pieter
Wat zijn volgens jou de grootste uitdagingen in het grafisch ontwerp vandaag de dag?
“De snelle opkomst van AI in ons leven, en specifiek in graphic design, vormt wat mij betreft de grootste uitdaging. Ik ben geen doemdenker en denk ook niet dat het ons werk volledig zal kunnen overnemen maar hoe we ons aanpassen aan deze nieuwe realiteit zal bepalend zijn voor de invulling van ons beroep.” - Rik
“Ik zie vandaag veel “design for designers”. Dat geeft veel likes op Instagram maar geeft niet altijd meerwaarde voor een klant of eindgebruiker. Wat me daarbij ook opvalt is dat een ontwerper nog zelden een eigen stijl ontwikkelt. Er wordt eerder mee gesurft op trends. Een eigen stijl ontwikkelen is echter belangrijk om je als vormgever net te onderscheiden ten opzichte van alle andere vormgevers en om origineel te blijven. Als iedereen voor inspiratie naar Instagram, Behance, Dribbble of Pinterest kijkt is het natuurlijk niet evident om origineel te zijn 😀” - Pieter
Welke tips zou je aan beginnende grafisch ontwerpers willen meegeven?
“Wees de oplossing, niet het probleem. De belangrijkste vaardigheid is luisteren, want uiteindelijk vertaal je een briefing. Wees duidelijk over wat een klant mag verwachten binnen zijn of haar budget.” - Rik
““Tracht persoonlijk werk te maken naast het werk voor klanten of school. Met dat werk kan je echt laten zien wie je bent en wat je visie is op design. Het toont ook aan dat design meer dan een job voor je is.” - Pieter
Wat kunnen de deelnemers verwachten van de workshop die je gaat geven?
“Pieter en ik zijn nog bezig met de voorbereiding, maar we kunnen al wel zeggen dat de workshop zeer hands-on zal zijn. We combineren denken en doen; van creative thinking naar creative doing dus.” - Rik
“Je mag van ons een inspirerende dag verwachten waarin je zal zien hoe iedereen creatief kan leren denken en hoe je die tools kan toepassen in je job maar ook in je dagelijks leven. Vanuit creatief denken willen we jullie tijdens onze workshop vooral leren creatief doen.” - Pieter